شما اینجا هستید

معرفی بینایی ماشین

پیغام خطا

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls در book_prev() (خط 775 در /home/molavy/public_html/modules/book/book.module).

بینایی ماشین به استخراج خودکار اطلاعات از تصاویر می پردازد. اطلاعات ممکن است هرچیزی از تصاویر سه بعدی گرفته تا موقعیت دوربین، پیدا کردن اشیاء و تشخیص و دسته بندی و جستجو در محتوای تصویر باشد. در این کتاب ما به حوزه گسترده ای از بینایی ماشین می پردازیم که دربردارنده حذف نویز تصویر، اصلاح تصویر و واقعیت افزوده نیز هست.

گاهی اوقات بینایی ماشین تلاش دارد که به تقلید از بینایی انسان بپردازد، گاهی از داده ها استفاده می کند و از خط مشی آماری برخوردار است و گاهی هندسه کلید حل مشکلات است. ما سعی کردیم در این کتاب همه این ابعاد را پوشش دهیم.

بینایی ماشین کاربردی تلفیقی از برنامه نویسی، مدل سازی و ریاضیات است. گاهی مفاهیم سخت می شود. من از عمد تلاش کرده ام که حد اقل تئوری را مطرح کنم.

بنابراین این متن تا حد ممکن ساده شده است اما توجه داشته باشید که سهل انگارانه به قضیه نگاه نشده است. بخشهای ریاضی برای این آمده اند که به خوانندگان برای فهمیدن الگوریتم هایی که استفاده کرده ایم کمک کنند. بعضی فصول به ذات دارای ریاضیات زیادی دارند(فصل ۴ و ۵، بیشتر). البته خواننده ها می توانند با اینکه از کدهای مثال استفاده می کنند ریاضیات را نادیده بگیرند.

دیدگاه جدیدی بگذارید