شما اینجا هستید

فصل دوم -- ایجاد سیستم پیشنهادات

برای شروع به گشت و گذار در دنیای هوش جمعی، می خواهم به شما راه های استفاده از ترجیهات و انتخاب های یک گروه از افراد برای ساخت سیستم پیشنهادات به سایر افراد را نشان دهم. کاربرد های زیادی برای اینگونه اطلاعات وجود دارد. از کاربردهای آن می توان به ساخت بخش پیشنهاد محصولات در فروشگاه های آنلاین، پیشنهاد وب سایت های جالب، کمک به افراد برای یافتن فیلم ها و موسیقی ها اشاره کرد. این فصل به شما نشان می دهد که چگونه سیستمی برای به اشتراک گذاردن سلایق افراد بسازید و بتوانید سیستم پیشنهادات خودکاری بر اساس چیزهایی که سایر افراد دوست دارند داشته باشید.
شما معمولا تا کنون بخش های پیشنهادات خودکار زیادی مانند آنچه در سایت آمازون هست دیده اید. آمازون عادات خرید خریداران از فروشگاه های خود را پیگیری می کند و وقتی شما به سایت وارد می شوید، از این اطلاعات برای پیشنهاد محصولاتی که شما ممکن است به آن علاقه داشته باشید استفاده می کند.
آمازون حتی می تواند فیلم هایی که شما ممکن است به آن علاقه داشته باشید را به شما پیشنهاد کند، حتی اگر شما قبل از آن فقط کتاب خریده باشید. بعضی فروشگاه های آنلاین خرید بلیط کنسرت به تاریخچه نمایش هایی که شما قبلا دیده اید نگاه می کنند تا وقتی که نمایش هایی که شاید مورد علاقه شما باشد آغاز شد به شما اطلاع دهند. سایتهایی نظیر reddit.com به شما اجازه می دهند که به لینک های سایر وب سایت ها رای دهید و سپس از رای شما برای پیشنهاد لینک هایی که ممکن است به نظرتان جالب برسد استفاده می کنند.
از این مثال‌ها شما می توانید ببینید که ترجیهات و انتخاب ها می توانند به حالت های مختلفی جمع آوری شوند. گاهی اوقات داده ها از مواردی است که افراد قبلا خریده اند، و پیشنهادات و نظرات درباره این موارد می توانند به صورت بله-خیر یا به صورت رتبه از ۱ تا ۵ باشد.
در این فصل به شما راه های نمایش این موارد نشان داده میشود . همه آنها از دسته مشترکی از الگوریتم ها استفاده می کنند، ما با مثال های از امتیاز منتقدین فیلم و علاقه مندی افراد به لینک ها در سایت های اجتماعی استفاده می کنیم.

دیدگاه جدیدی بگذارید