شما اینجا هستید

چطور آن را انجام می دهیم؟

پیغام خطا

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls در book_prev() (خط 775 در /home/molavy/public_html/modules/book/book.module).

هدف اولیه این راهنما فهم کامل مفاهیمی است که با آن شبکه‌های عصبی ساخته می‌شوند و کار می کنند. برای این کار ما از مفاهیمی شروع می‌کنیم که برای همه ما آشنا و راحت باشد. سپس قدم‌های کوتاه و آسانی برای حرکت برمیداریم و به جایی می‌رویم که کافی و لازم است. با هر قدم یک چیز هیجان انگیز و جالب درباره شبکه‌های عصبی یاد خواهیم گرفت

 

برای حرکت به روش گفته شده، ما در مقابل این وسوسه که هرچیزی که بیشتر از موارد مورد نیازمان است را در بحث وارد کنیم مقاومت خواهیم کرد. مفاهیم و جزییاتی وجود دارند که بعضی خواننده‌ها ممکن است متوجه آن شوند، میتوانید آن‌ها را در تحقیقات بعدی خود به صورت گسترده بخوانید.

 

 

این راهنما به همه روش‌های ممکن بهینه سازی و بهبود در شبکه‌های عصبی نمی پردازد. تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، این کار باعث می‌شود هدف اصلی که معرفی مفاهیم پایه مورد نیاز به راحتترین شکل ممکن است را از دست بدهیم.

این راهنما به سه بخش تقسیم می شود:

در بخش ۱ ) ما به معرفی مفاهیم ریاضی که داخل شبکه عصبی ساده وجود دارد میپردازیم. ما هیچ برنامه نویسی انجام نخواهیم داد تا از مفاهیم پایه دور نشویم.

 

در بخش ۲)  ما کمی پایتون یاد می‌گیریم تا بتوانیم شبکه عصبی خود را پیاده‌سازی کنیم. ما به شبکه عصبی خودمان تشخیص اعداد در دستخط انسان را یاد می‌دهیم و عمل‌کرد آن را آزمایش می کنیم.

 

در بخش ۳ ) برای تفریح کمی جلوتر می‌رویم، چند تا ایده را برای بهبود عملکرد شبکه‌های عصبی خود امتحان می کنیم، سعی می‌کنیم داخل یک شبکه عصبی آموزش دیده شده را نگاهی بیندازیم تا ببینیم میتوانیم بفهمیم چه چیزی را یاد گرفته است. با اینکار سعی می‌کنیم بفهمیم چگونه تصمیم گیری می‌کند و پاسخ می دهد.

 

راستی در مورد ابزارها و برنامه‌ها نگران نباشید، ما از برنامه‌های رایگان و متن باز استفاده می کنیم. قرار نیست هیچ هزینه ای برای خرید برنامه‌ها و ابزار های توسعه پرداخت کنید. همچنین همه کد های این راهنما بر روی یک کامپیوتر رسپبری پای مدل زیرو اجرا می شوند. در انتهای راهنما آموزش نحوه آماده کردن رسپبری پای نیز آمده است.

دیدگاه جدیدی بگذارید